16.01.2014
PATRON MUTLU SON İSTİYOR (Kıvanç Baruönü/2014)
Hatırlarsanız geçen hafta 47 Ronin’den söz ederken
yönetmen Carl Erik Rinsch’in ilk uzun metraj filmi olduğundan söz etmiştim. Bu
hafta da bizim sinemamızdan genç bir yönetmenin ilk uzun metraj filmini
tanıtmak istiyorum. Sözünü ettiğim Kıvanç Baruönü’nün filmi Patron Mutlu Son
İstiyor. Patron Mutlu Son İstiyor yönetmen Kıvanç Baruönü’nün ilk uzun metraj
filmi ama önemli destekler alarak yola çıktığı aşikar. Filmin senaryosu Yılmaz
Erdoğan tarafından yazılmış. Yapımcı ise Hükümet Kadın, Berlin Kaplanı, Eyvah
Eyvah 2, Kelebeğin Rüyası, Düğün Dernek gibi işlerin de yapımcılığını üstlenen
Necati Akpınar. Önce filmin konusuna bir göz atalım. Daha sonra da Kıvanç
Baruönü’nün bu ilk filminin artı ve eksilerine bakalım.
Sinan birlikte
çalıştığı yapımcı İsfandiyar’ın siparişi üzerine sonu mutlu biten, romantik
komedi türünde bir filmin senaryosunu yazmak üzere Kapadokya’ya gelir. Daha ilk
dakikadan itibaren talihsizlikler Sinan’ın peşini bırakmaz. Arabası bozulur,
otel rezervasyonu yapılmamıştır. Ama otel sahibinin kızı Eylül’ü gördükten
sonra bunların hiç önemi kalmaz. İlk görüşte Eylül’den etkilenen Sinan’ın artık
iki önemli amacı vardır. Eylül’ün gönlünü kazanmak ve patronun istediği
senaryoyu yazmak... Filmde hemen ilgiyi çeken unsur oyuncular. Oldukça popüler
isimler var filmde. Tolga Çevik eski bir oyuncu olmasına karşın yıldızının
parlaması bir kaç yıl önce televizyon için hazırladığı Komedi Dükkanı programı
ile oldu. Sinema kariyeri ise yönetmen Semih Kaplanoğlu’nun ilk sinema filmi
Herkes Kendi Evinde ile başladı. Sanıyorum Tolga Çevik’i güldürü dışında
izleyebileceğimiz yegane performansı bu. Patron Mutlu Son İstiyor’daki Sinan
karakteri Tolga Çevik’in Komedi Dükkanı isimli televizyon şovundaki karakterin
bir çeşitlemesi. Aşağı yukarı aynı performansı izliyoruz. Dolayısıyla, şovun
müdavimleri bu filmde de oyuncunun performansından zevk alacaklardır. Eylül
rolünde izlediğimiz Ezgi Mola da
kariyerini güldürü üzerinden ilerletiyor. Kadın komedyen çok sık
rastladığımız bir şey değil. Üstelik başarılı kadın komedyen bulmak daha da
zor. Ezgi Mola’nın hem komedyen olarak çok başarılı olduğunu hem de perdeye çok
yakıştığını düşünüyorum. Tolga Çevik’le de iyi bir ikili oluşturmuşlar. Filmin
de, bu ikilinin de devamının geleceğine inanıyorum.
Tolga Çevik ve
Ezgi Mola dışında filmde Erkan Can, Ersin Korkut, Mustafa Uzunyılmaz, Nusret
Çetinel, Ayşenur Yazıcı ve Murat Başoğlu gibi güçlü ve popüler isimler var.
Hatta Saba Tümer bile küçük bir rolle filmde yer alıyor. Tüm bu oyuncular bir
araya gelince filmin albenisi artıyor. Ama bir film yalnızca oyuncu kadrosundan
ibaret değil. Kaldı ki kadrodaki Ayşenur Yazıcı, Nusret Çetinel’in çok küçük
rolleri var. Murat Başoğlu ve tam bir
makyaj harikası olan İsfendiyar tamamen karikatürize tipler. Bu arada jenerikte
İsfendiyar’ı canlandıran oyuncunun adı Ferruh Yenidoğan olarak geçse de onu da
Tolga Çevik’in canlandırdığını söyleyeyim.
Patron Mutlu Son
İstiyor’un bana göre en sıkıntılı yanı karakterlerin yapılandırılışı ve mekanların
kullanımı. Filmi ölçü alırsak eğer Kapadokya adeta Texas gibi bir yer. Orada
çalışanlar da Amerika’da vahşi Batı’da yaşayan insanlar sanki. Oto
tamircisinden Eylül’e kadar herkes bu havada. Film boyunca Eylül’ün neden
Calamity Jane gibi dolaştığını, Atçı Arif’in niye bana Red Kit’i hatırlattığını
düşündüm durdum. Bir anlam da veremedim. Film ortalama B sınıfı bir Hollywood
işi romantik komedinin uyarlaması gibi. Bütün klişeleri kullanıyor. Hal böyle
olunca da ortaya izlenebilir nitelikte bile olsa oldukça yapay ve izleyicinin
kafasında soru işaretleri oluşturan bir film çıkıyor. Dolayısıyla, Yılmaz
Erdoğan senaryo yazarı olarak bu filmde belki farklı bir şey denemek istemiş
ama bana göre olmamış...
Kısaca Patron
Mutlu Son İstiyor iyi oyuncularla desteklenmiş, eğlenceli, sıcak ve teknik
nitelikleri açısından temiz bir film ama öykü bize dair olamamış. Gişeye
oynayan, popüler bir iş. Hoş zaman geçirmek istiyorsanız ve bu kusurları
görmezden gelebilecekseniz iyi bir seçim olabilir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder