TRANSLATE. PLEASE TRY IT!

Bu Blogda Ara

14 Kasım 2012 Çarşamba

HAYATIM YALAN / JUST GO WITH IT


07.04.2011
HAYATIM YALAN / JUST GO WITH IT (Yön. Dennis Dugan)

Bir süredir ne yazık ki sinema salonlarına çok da nitelikli filmler gelmiyor. İyi olarak nitelendirebileceğimiz filmler de uzun süre oynamıyor. Örneğin geçen hafta vizyona giren İlksen Başarır imzalı Atlıkarınca iyi bir seçenek olabilirdi. Ancak yalnızca bir hafta oynayacağını öğrenince filmi programıma alamadım. Zira filmi tanıtsam bile sizin izleme şansınız olmayacaktı. Dilerim Uluslararası Eskişehir Film Festivali’nde de oynayacak olan Atlıkarınca’yı kaçımazsınız. Hal böyle olunca oynamakta olan filmlerin içinden eğlenceli olabileceğini düşündüğüm bir seçim yaptım ve Hayatım Yalan filmini izledim sizler için. Şimdi kısaca filmin konusuna değinelim.

Kardiyoloji ihtisası yapmakta olan Danny tam evleneceği gün müstakbel eşinin kendisi hakkındaki gerçek fikirlerini tesadüfen öğrenince evlenmekten vaz geçer ve üzüntüsünü yatıştırmak için bir bara gider. Parmağındaki alyans yanına outran genç kadının ilgisini çeker ve olanları anlatınca onu avutmak isteyen kadına hayır diyemez. Böylece alyans takmanın bağlanma sorunu olmadan kadınlarla birlikte olmanın en güvenli yolu olduğunu keşfeder. Danny ihtisas alanını değiştirir plastik cerrah olur. Fiziksel görünümünü değiştirir ve yoluna böyle devam eder. Ta ki karşısına gerçekten evlenmek isteyeceği Palmer çıkana dek. İşler de bundan sonra sarpa sarar. Hayatım Yalan aslında bir uyarlama. Eski bir Fransız piyesi olan  Fleur de Cactus’ten esinlenerek 1969 yılında çekilen Cactus Flower filminin yeni versiyonu. Eski bir metinden uyarlandığı için doğal olarak pek çok şeyi günümüze uyarlamışlar. Danny’nin plastik cerrah olması güzellik uğruna yapılan saçma operasyonların ti’ye alınmasını sağlamış. Ancak filmde bunun dışında orijinal bir şey yok. O hep bildiğimiz klasik Hollywood romantik komedilerinin bir yenisi Hayatım Yalan. Filmin ilk yarım saati tamamlandığında sonunun nasıl olacağını rahatlıkla tahmin edebiliyorsunuz. Merak edeceğiniz tek şey bu sonuca ulaşırken arada gerçekleşecek olaylar, yani detaylar. Ama zaten bu tarz bir filme giderken bunları da tahmin ederek, göze alarak gidiyoruz.

Hayatım Yalan’ın  en büyük kozu oyuncuları. Adam Sandler, Jennifer Aniston, Nicole Kidman üçlüsü belli bir kaliteyi izleyiciye vaat ediyor gibi gözüküyor. Zaten yönetmen Dennis Dugan için Adam Sandler vazgeçemediği bir oyuncu. Pek çok filmde birlikte çalışan ikili Büyükler isimli filmle 260 milyon dolarlık bir gişe başarısı elde etmişti. Böyle bir başarıdan sonra yönetmen Dugan’ın Adam Sandler ile çalışma konusundaki ısrarını anlamak güç değil. Filmin diğer oyuncuları  Jessica Andres, Bailee Madison ve Heidi Montag. Oyuncuların isim olarak filmin en büyük kozu olduğunu söyledim ama bu filmdeki oyunculuğun göz kamaştırıcı olduğu anlamına gelmiyor. Gerek Adam Sandler gerekse Jennifer Aniston o hep bildiğimiz oyunculuklarını yineliyorlar. Hiçbir zaman komediye yakın durmayan Nicole Kidman’ı böyle bir filmde, komik bir karakter olarak izlemek hoş. Çocuk oyuncu Bailee Madison da potansiyelinin farkına varmamızı sağlıyor.  Filmi izlenir kılan noktalardan biri de son dönemlerde popüler olmuş grup ve şarkıcıların aşina olduğumuz şarkılarının film müziği olarak kullanılması. Kişisel olarak benim için Snow Patrol’un Chasing Cars’ı ile bir Police klasiği olan Every Breath You Take’in birleştirildiği şarkının kullanılması filmin en güzel sürpriziydi. 


Kısaca, Hollywood’un alışageldik romantik komedilerinden hoşlanıyorsanız, sabun köpüğü kıvamında bir film izleyerek bir kaç saat geçirmek niyetindeyseniz, beklentiniz çok yüksek değilse Hayatım Yalan filmini izleyebilirsiniz.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder