TRANSLATE. PLEASE TRY IT!

Bu Blogda Ara

5 Haziran 2013 Çarşamba

Bu metin tamamen bireyseldir...

Bu metin tamamen bireyseldir...

Uzun zamandır ülkemizde yaşanan özellikle habercilik, yayıncılık anlayışındaki çarpıklıklar iletişim üzerine eğitim vermekte olan bir kurumun öğretim üyesi olarak beni derinden etkilemekte, rahatsız etmektedir. Rahatsız etmektedir; zira bu kurumlarda çalışmak üzere yetiştirdiğimiz öğrencilerimize öğrettiklerimizle, işe girdikten sonra yaşadıkları taban tabana zıttır. Rahatsız etmektedir; çünkü habercinin tarafsız olma ilkesini uygulamalarına izin veren bir yapı içinde görevlerini yapamamaktadırlar. Rahatsız etmektedir; çünkü sesi gür çıkanın haklı sayıldığı bir ülkede işlerini yapmak zorundadırlar. Rahatsız etmektedir; zira her dönem esen rüzgara göre yelkenini çevirip, gemisini yürütenler köşe başlarını tutmuş onlara soluk aldırmamaktadırlar. Rahatsız etmektedir; çünkü görmemiz, duymamız, bilmemiz gerekenlerden mahrum edildiğimiz bir sistemin parçası olmak zorundadırlar. Buna rağmen ben, bugüne kadar olduğu gibi bugünden de sonra öğrencilerime karşılaştıkları her şeyi sorgulamaları, gördükleri her şeyi “Bu gerçekten olağan mı?” diye sormaları gerektiğini öğretmeye, içine girecekleri yapı buna izin vermese de sorgulamayı, sağduyularını ve işlerini iyi yapma motivasyonlarını diri tutmaları gerektiğini öğretmeye devam edeceğim. Benim doğru bildiğim budur ve bu yoldan da ayrılmayacağım. 



Doç. Dr. N. Aysun Akıncı Yüksel

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder